آینده تاکسی‌های اینترنتی در ایران

تغییرات جدید موجب از بین رفتن کسب و کارهای قدیمی می شود اما همین کسب و کارهای نوین همچون تاکسی‌های اینترنتی توانسته عده زیادی از جوانان را مشغول به کار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رئیس مؤسسه مطالعات وپژوهش‌های بازرگانی نوشت: محمدرضا رضوی، رئیس مؤسسه مطالعات وپژوهش‌های بازرگانی گسترش این نوع شبکه حمل ونقل در کشورهای اروپایی نیز به تازگی سروصدای زیادی کرده و شکایت آژانس های مسافربری را در پی داشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که باید جلوی گسترش فعالیت تاکسی های اینترنتی را بگیریم یا خیر، گفت: ما نمی‌توانیم جلوی فناوری و پیشرفت را بگیریم همانطور که در دهه های گذشته جلوی گسترش ماشین های فکس، کامپیوتر، اینترنت و غیره گرفته نشده الان هم نمی توانیم راه پیشرفت این کسب و کارهای اینترنتی نوین را سد کنیم.

رضوی همچنین تصریح کرد: به هرحال درحوزه اقتصادی مبحثی داریم که چگونه می‌توان با فناوری‌های جدید برخورد کرد و واکنش صحیحی داشته باشیم.

وی با اشاره به شروع دوره انقلاب چهارم صنعتی در دنیا اذعان داشت: در حال حاضر در فناوری‌ها و در الگوی‌های کسب و کار تغییرات شگرفی به وجود آمده و سرعت و پیچیدگی و دامنه رویدادهای آن باعث به وجود آمدن کسب و کارهای جدید شده است.

رئیس مؤسسه مطالعات وپژوهش‌های بازرگانی در رابطه با موضوع بیکار شدن برخی از افراد به دلیل بروز تاکسی تلفنی‌های اینترنتی اظهار داشت: تغییرات جدید موجب از بین رفتن کسب و کارهای قدیمی می شود و این موضوع غیرقابل اجتناب است اما باید توجه داشت که همین کسب و کارهای نوین همچون تاکسی‌های اینترنتی توانسته عده زیادی از جوانان را مشغول به کار کند.

وی در پایان تأکید کرد: بهتر است به جای مقابله با گسترش این نوع فعالیت‌ها ، راهکارهای مواجهه صحیح با آنها را یاد بگیریم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید