آغاز فروش بلیت اتوبوس اربعین

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری از آغاز طرح جابه‌جایی اربعین حسینی(ع) طی امروز خبر داد و با تأکید بر این‌که شرکت‌های حمل‌ونقل موظف به پاسخگویی به تقاضای زائران هستند، گفت: قیمت بلیت اتوبوس بر اساس نرخ‌نامه اربعین ۹۷ محاسبه می‌شود.

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: بر اساس مصوبات کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین که ریاست آن به‌عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، قرار بر این بود که طرح اربعین 98 از 17 مهرماه امسال تا سوم آبان 98 اجرایی شود. وی ادامه داد: این در حالی بود که از سه روز پیش با مراجعه بی‌شمار زائران و تقاضا برای سفر به مرزهای غربی مواجه شدیم، بر این اساس در اجرای طرح اربعین تعجیل و به‌جای 17 مهرماه، فروش بلیت را از امروز 10 مهر 98 آغاز کردیم. وی با یادآوری این‌که "در ایام عادی سرویس زیادی به شهرهای مرزی نداریم و به‌طور معمول از هر شهری یک یا دو سرویس و در برخی شهرها هر دو روز یک سرویس داریم"، تصریح کرد:‌ با توجه به تقاضای زائران استان‌ها را مجاب کرده‌ایم سرویس‌های فوق‌العاده را از امروز اجرایی کنند. وی با تأکید بر این‌که شرکت‌های حمل‌ونقل موظف به ایجاد سرویس فوق‌العاده از امروز هستند، بیان کرد:‌ در طرح اربعین اتوبوس‌ها را از مسیرهای دیگر به مسیرهای منتهی به مرزهای غربی کشور می‌آوریم و شرکت‌های حمل‌ونقل موظف هستند به هر میزان تقاضا برای سفر، سرویس‌دهی کنند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با ابراز این‌که "همکاران ما در پایانه‌های حمل‌ونقل حضور دارند و بر خدمات‌رسانی به زائران اربعین نظارت می‌کنند"، گفت: از 24 تا 29 ایام خاص اربعین فقط برای مرز مهران است. با توجه به آمار سال گذشته سه روز قبل از اربعین، روز اربعین و دو روز بعد از اربعین، روزهایی است که زائران به کشور بازمی‌گردند. باقرجوان تأکید کرد:‌ زائرانی که در یک بازه 10 تا 20 روزه به کربلای معلی رفته‌اند می‌خواهند طی 2 تا 4 روز برگردند؛ برای جلوگیری از مسائلی که سال گذشته برای زائران پیش آمد طی برنامه‌ریزی انجام‌شده سفر بازگشت زائران از مرز مهران را "دوتکه" می‌کنیم، به‌عبارت دیگر زائران را به‌فراخور مقصد به شهرهای کرمانشاه، همدان و اندیمشک منتقل می‌کنیم و از این شهرها به مقصد نهایی منتقل خواهند شد. وی ادامه داد: این برنامه باعث می‌شود در این سه شهر تعداد قابل توجهی از ناوگان را به‌صورت رفت و برگشت داشته باشیم. از سوی دیگر با اقدامات انجام‌شده در پایانه برکت مهران در لحظه 200 تا 300 اتوبوس خواهیم داشت و زائران هیچ مشکلی برای سفرهای بازگشت نخواهند داشت. 

وی با یادآوری این‌که "در مرز مهران و پایانه برکت امکانات گسترده و زیادی نداریم و شبکه راه‌ها هم محدود است که با دوتکه کردن سفرها، حمل‌ونقل زائران عزیز تسهیل می‌شود"،‌ اظهار کرد: تأکید و اولویت ما در سفرهای زمینی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ایمنی بالاست و در تمام سفرها این مسئله مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت. مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین از ارائه تخفیف توسط برخی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری به زائران اربعین خبر داد و گفت: قیمت بلیت اتوبوس بر اساس نرخ‌نامه اربعین 97 است و هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این بخش نداشته‌ایم. 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید