آغاز ساخت قطارهای مترو مشهد در چین

خط تولید قطارهایی که قرار است برای خطوط مترو ایران مورد استفاده قرار گیرد، امروز پنجشنبه رسما در شمال شرق چین راه اندازی شد.

 شرکت «سی ان آر چانگ چون» چین که مسئولیت تولید این قطارها را برای شرکت مترو کشورمان بر عهده دارد، اعلام کرد که از امروز خط مونتاژ و تولید ترن های مختص مترو ایران در شهر «چانگ چون» مرکز استان «جی لین» مورد بهره برداری قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، این موسسه که از زیرمجموعه های شرکت سهامی «ریل رولینگ» چین، بزرگترین تولید کننده واگن های قطار به حساب می آید ، افزوده است که ترن هایی که در این مجموعه تولید می شود قرار است برای خط 2 مترو مشهد بزرگترین شهر زیارتی و دومین شهر بزرگ ایران مورد استفاده قرار گیرد.
کل سفارش ایران در این پروژه نزدیک به 100 واگن اعلام شده که بخشی از این سفارش را شرکت «واگن سازی تهران» که موسسه مشترکی با طرف چینی محسوب می شود، خواهد ساخت.
شبکه اخبار سراسری چین نیز در گزارشی اعلام کرده است: چون شهر مشهد از مراکز تولید فیروزه در دنیا به حساب می آید نمای بیرونی این ترن ها به رنگ فیروزه ای خواهد بود.
شرکت چینی تصریح کرده است که رنگ بخش های داخلی ترن ها نیز روشن خواهد بود تا برای تابش و انعکاس نور مناسب باشد.
شرکت «سی ان آر چانگ چون» از دیگر مزیت های این ترن ها را اختصاص واگن های ویژه برای بانوان عنوان کرد که برای راحتی آنان تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شده است.
مرکز خبری چین از قول شهرداری مشهد آورده است که قطارهای ساخت این شرکت نزدیک به شش سال است مورد استفاده قرار می گیرد و خدمات دهی آن در بخش حمل و نقل عمومی مطلوب بوده است.
از سال 1995 میلادی تاکنون شرکت چینی نزدیک به 2 هزار وسیله حمل و نقل از جمله ترن های مترو ، ترن های ریلی سبک و قطارهای مسافربری به ایران تحویل داده است.
این شرکت و شرکت بین المللی «نورینکو» چین دسامبر سال گذشته در تهران قراردادی برای تامین یکهزار و هشت دستگاه قطار ویژه خطوط مترو برای ایران به ارزش 9 میلیارد یوان ( هر دلار معادل شش ممیز 55 یوان ) امضا کردند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید