آغاز دور چهارم فروش فوق العاده ایران خودرو

ثبت‌نام چهارمین مرحله از طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو از امروز (دوشنبه) با عرضه سه مدل از محصولات این شرکت آغاز می شود و به مدت سه روز (تا چهارشنبه) ادامه خواهد داشت.

به گزارش صنعت نویس، در راستای عرضه محصولات خودروسازان در قالب فروش فوق‌العاده‌ با قیمت قطعی و موعد تحویل یک تا سه ماهه، گروه صنعتی ایران‌خودرو ثبت‌نام متقاضیان برای چهارمین مرحله از فروش محصولات خود به صورت فروش فوق‌العاده‌ را از روز دوشنبه‌ آغاز می کند و به مدت سه روز (تا ١۶ مهر) ادامه می‌دهد.

در این مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو سه محصول راناپلاس، سورن پلاس و وانت آریسان با قیمت قطعی و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است. حداکثر تا سه روز کاری پس از پایان مهلت ثبت‌نام، قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار و اسامی منتخبان از طریق سایت فروش محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir و ارسال پیامک از سرشماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این برنامه فروش، مشتریان هیچگونه وجهی به عنوان پیش پرداخت واریز نخواهند کرد و مشتریان منتخب پس از قرعه‌کشی به مدت پنج روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به واریز وجه کامل خودرو اقدام کنند.

همچون روال سابق، در این دوره از فروش فوق‌العاده‌ خودروها، محدودیت‌ها به منظور ایجاد امکان ثبت‌نام مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است. متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی امکان ثبت‌نام در این طرح را نخواهد داشت. اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کدملی، ارائه گواهینامه رانندگی،‌ فاصله دست کم ۴۸ ماه از آخرین خرید، ثبت‌نام یا تحویل خودرو از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا،‌ عدم امکان صلح، تعلق شماره حساب و تلفن همراه به نام فرد متقاضی این محدودیت‌ها را شامل می‌شود.

همچنین گارانتی خودرو در صورت عدم مراجعه مشتری به شبکه خدمات پس از فروش پس از گذشت سه ماه از تحویل خودرو ابطال خواهد شد. سند و فاکتور فروش خودرو نیز تا پایان مدت یکسال از تحویل خودرو به صورت رهن نزد شرکت ایران خودرو خواهد بود.

شایان ذکر است که در بخشنامه این فروش تاکید شده است که کسانی که فاقد گواهینامه رانندگی خودرو یا دارای پلاک انتظامی فعال بوده و اقدام به ثبت‌نام در این طرح کنند، ضمن بی‌اثر شدن این ثبت‌نام،‌ به مدت سه سال از مشارکت در تمامی طرح‌های فروش ایران خودرو محروم خواهند شد.

چهارمین مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو برخلاف آنچه که پیش از انتصاب علیرضا رزم‌حسینی به سمت وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) صورت می گرفت، در شرایطی برگزار می‌شود که آن زمان که جعفر سرقینی سرپرست این وزارتخانه بود، در چهل و چهارمین جلسه کمیته خودرو از ایجاد شرطی جدید با عنوان واریز ۱۰ درصد مبلغ خودرو به منظور واقعی‌سازی بیشتر تقاضاها یاد کرده و تایید کرده بود که این ۱۰ درصد از مردم دریافت نمی‌شود، بلکه این مبلغ از زمان ثبت‌نام تا زمان اعلام منتخبان قرعه‌کشی در حساب واسط، در یک حساب بانکی به اسم فرد متقاضی خواهد مانده و در حقیقت در حساب فرد بلوکه شده و قابل برداشت نخواهد بود و وارد حساب خودروساز نخواهد شد.

اما در بخشنامه این دوره از فروش فوق‌العاده محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو تاکید شده است که هیچگونه مبلغی از متقاضی دریافت نمی‌شود.

همچنین سرپرست پیشین وزارت صمت از افزایش مدت زمان واریز از ۵ روز به ۱۲۰ روز در کنار همان شرط واریز ۱۰ درصد مبلغ خبر داده بود اما همانگونه که اشاره شد، در شرایط جدید باتوجه به اینکه مبلغی پیش از قرعه‌کشی توسط متقاضی واریز نمی‌شود، مهلت واریز منتخبان پس از اعلام اسامی، همان پنج روز است.
ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید