آغاز تولید لیفان X60 با گیربکس اتومات

مدیرعامل کرمان موتور از آغاز تولید نمونه‌های اولیه لیفان X60 با جعبه دنده‌ای اتوماتیک از نوع CVT در این شرکت خودروسازی خبر داد.
آغاز تولید لیفان X60 با گیربکس اتومات
محمدرضا میرعلینقی با اعلام این خبر گفت: با تولید موفقیت آمیز نمونه‌های اولیه لیفان X6 با جعبه دنده اتوماتیک CVT در کرمان موتور و آماده سازی خطوط مورد نظر برای تولید انبوه این خودروی شاسی بلند در کرمان موتور، در آینده‌ای نه چندان دور و همزمان با عید سعید فطر شاهد فروش اولیه لیفان X60 با جعبه دنده اتوماتیک CVT خواهیم بود.
شاسی بلند لیفان X60 برای اولین بار در سال 2011 میلادی با طول 4325 میلی متری، عرض 1790 میلی متری، ارتفاع 1690 میلی متری و فاصله بین دو محور 2600 میلی متری معرفی شد که در زیر کاپوت آن از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 1794 سی سی استفاده شده است. با رساندن دور موتور به 6000 دوربردقیقه می‌تواند قدرتی 131 اسب بخاری و همچنین با نگه‌داشتن دور موتور بر روی 4200 دور بر دقیقه، می‌توان حداکثر 168 نیوتن متر گشتاور را از موتور مذکور استخراج کرد که تا پیش از این توسط جعبه دنده‌ای 5 سرعته دستی دریافت شده و به خروجی منتقل می‌شد، ولی حالا علاوه بر گیربکس دستی، یک گیربکس اتوماتیک CVT هم به قسمت انتقال قدرت لیفان X60 اضافه شده تا دست مشتری برای انتخاب بازتر باشند.
به دلیل ساختار متفاوت گیربکس‌های CVT، حرکت و شتاب ‌گیری خودرو به صورت پیوسته و بدون مکث در جهت تعویض دنده انجام می‌شود وهمین موضوع به بهبود شتاب گیری خودرو کمک می‌کند، ولی از طرفی با توجه به تجربیات، قطعا مصرف سوخت بالاتری نسبت به مدل دستی خواهد داشت. 
مدیرعامل کرمان موتور اعلام قیمت این خودرو را به زمان فروش اولیه آن موکول و اظهار امیدواری کرد که لیفان X60 با یک قیمت گذاری مناسب به بازار داخلی عرضه شود. گفتنی است که مدل‌های فعلی لیفان X60 به همراه گیربکس دستی با قیمتی بین در حدود 61 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند که برای مدل اتوماتیک با توجه به اضافه شدن یک صفحه نمایشگر LCD و دوربین دید عقب و همچنین اصلاح چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره دوباره طراحی شده، می‌توان قیمتی بالاتر از مدل دستی را متصور شد.

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

هم اکنون تبلیغات منفی از سوی بعضی افراد نفهم به حمایت ایران خودرو و سایپا و...بر ضد لیفان x60 دنده دستی شده که به اعتیار شرکت لطماتی خواهد زد.لذا شرکت طوری برنامه ریزی کند همچون تبلیغات بر مزایای آن جلوی آنان سیاستهای تهاجمی بگیره چون امکان دارد بر تولیدات دیگر شما اثر منفی بگذارد.

افزودن نظر جدید