آغاز تحویل زودتر از موعد سکه های پیش فروش

رییس کل بانک مرکزی از تحویل سکه های پیش فروش یک هفته زودتر از موعد خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار ارز مسافرتی پرداخت شده است.
آغاز تحویل زودتر از موعد سکه های پیش فروش

به گزارش صنعت نویس، ولی الله سیف در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت با بیان اینکه ۱۲ روز دیگر تعهد تحویل سکه های پیش فروش است، اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی ها یک هفته زودتر سکه های پیش فروش تحویل می شود.
وی با تاکید بر اینکه، بانک مرکزی آمادگی تحویل فیزیکی سکه های پیش فروش شده را دارد، خاطر نشان کرد: بانک مرکزی تهمیداتی را نیز در این خصوص در نظر گرفته و مشتریان می توانند کارت های الکترونیکی دریافت کنند و سکه ها می تواند در کارت ها باقی بمانند، اما باید صاحبان آنها زودتر تعیین تکلیف کنند تا بانک ها وضعیت کارت ها را بدانند.

۱۰۰ میلیون دلار ارز مسافرتی پرداخت شد
وی درباره وضعیت بازار ارز نیز گفت: تدابیر اندیشیده شده برای بازار ارز روند پیشرفت خوبی داشته و هماهنگی های لازم نیز انجام شده است. رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه، تدابیر جدید ارزی عملکرد مثبتی داشته است، اظهارداشت: با این وجود برخی اطلاعات غلطی در این خصوص می دهند.
سیف با اعلام آمار تخصیص ارز بر اساس تدابیر جدید ارزی تصریح کرد: از ۲۲ فروردین ماه سال جاری ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار به ارز های مختلف گشایش اعتبار شده، ضمن اینکه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نیز تامین ارز شده است.
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه، مسیر واردات به روند طبیعی خود را طی می کند، گفت: معادل ۱۰۰ میلیون دلار ارز به مسافران تخصیص داده شده است.

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نمایشگاه کتاب
وی گفت: همچنین ترتیباتی اتخاذ شد تا در نمایشگاه کتاب نیز ارز ۴۲۰۰ تومانی از طریق بانک شهر تخصیص داده شود. سیف با تاکید بر اینکه، شرایط در روز ای آینده مناسب خواهد شد، اظهارداشت: بازیگران بازار ارز در بازار الکترونیکی نقش خود را انجام می دهند و بر همین اساس وضعیت نسبت به گذشته مطلوب تر می شود.

منبع:ایبنا

افزودن نظر جدید