آشنایی با یکی از خاص ترین مدل های بی ام و+عکس

این که یک ایرانی در طراحی کلاس‌های کوپه، کبریولت و گرن‌کوپه‌ی سری ۶ BMW نقش مهمی ایفا کرده، خبر خوش‌حال کننده‌ای بود. بعدها شنیدم که او مسئول طراحی لوکس‌ترین محصول این شرکت یعنی ب‌ام‌و سری ۷ شده است.
آشنایی با یکی از خاص ترین مدل های بی ام و+عکس

نادر فقیه‌زاده، طراح ایرانی ۴۰ ساله‌ای است که در کارنامه‌ی خود توانسته طراحی دو اتاق سری ۶ و ۷ را ثبت کند. امروز قصد داریم نگاهی کوتاه به یکی از مدل‌های ویژه‌ی از جدیدترین اتاق سری ۷ داشته باشیم که نادر فقیه‌زاده طراح این اتاق بود.

M760Li XDrive یک خودروی لوکس فول‌سایز سدان با قدرت کم‌نظیری است. اتومبیلی با ظاهر لوکس و درعین حال خشن و جسور که نظر هرکسی را به خود جلب می‌کند. در نمای جلو، چراغ‌های کشیده‌ای دیده می‌شود که به سمت جلوپنجره‌های کلیوی نشانه رفته‌اند.

شکل دریچه‌های هوا، فرم سپر و فلپ حس تهاجمی به این آلمانی مغرور داده‌اند، اما بیشترین چیزی که این ماشین نظر آدم را به خود جلب می‌کند، رنگ خاص آن است. رنگ خاص آبی تیره‌ی بدنه که به عنوان Estroil Blue شناخته می‌شود، با رنگ قرمز داخل کابین، حس فوق‌العاده‌ای از یک خودروی لوکس و درعین حال اسپرت را به نمایش می‌گذارد.

پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژر این خودرو که ۶٫۶ لیتر حجم دارد، می‌تواند توانی معادل ۶۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون‌متر را تولید کند. نیروی محرکه‌ی تولید شده به تمام چرخ‌ها توزیع می‌شود.

حداکثر سرعت ب‌ام‌و M760Li حدود ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است. برای رسیدن از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت با این خودرو، فقط به ۳٫۶ ثانیه زمان نیاز است؛ شتابی که در حد اتومبیل‌های اسپرت قدرتمند است نه یک سدان بزرگ و سنگین با وزن ۲٫۳ تُن!

قیمت این خودرو ۱۵۶٫۷۰۰ دلار در آمریکا و ۱۷۱٫۸۰۰ یورو در آلمان است؛ این مبلغ به پول ما چیزی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود. البته این نکته را درنظر بگیرید که این قیمت خالص و تبدیل‌شده به پول ماست، درغیراینصورت اگر این اتومبیل شانسی برای ورود به بازار ایران را داشت با قیمتی غیرقابل تصور فروش می‌رفت!

مثلا ب‌ام‌و i8 که در بازار خارج حدود ۱۵۰ هزار دلار (زیر ۶۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد، هنگام ورود در تعداد محدود به بازار ایران حدود ۳ میلیارد به فروش رفت.

مدل ۲۰۱۵ این خودرو هم‌اکنون ۱ میلیارد تومان آگهی می‌شود! یا به‌طور مثال، مازراتی کواتروپورته مدل ۲۰۱۷ بین ۱۰۳ تا ۱۴۵ هزار دلار قیمت جهانی دارد (حداکثر ۶۰۰ میلیون تومان) اما مدل ۲۰۱۲ کارکرده‌ی آن حدود ۹۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به همین دلیل نمی‌توانیم حتی حدس بزنیم که درصورت ورود این اتومبیل ویژه به ایران، چه قیمتی خواهد داشت.
دیجی کالا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید