آخرین وضع تولید در خودروسازان خصوصی

خودروسازان بخش خصوصی کشور در حالی 9 ماه امسال را با افزایش تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به پایان رساندند که همچنان سهم کمی از تیراژ کلی خودروهای داخلی دارند.
آخرین وضع تولید در خودروسازان خصوصی

به گزارش صنعت نویس،طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج خودروساز اصلی بخش خصوصی (در حوزه سواری) در مجموع 68 هزار و 304 دستگاه انواع محصولات سواری را در 9 ماه به تولید رسانده و در نتیجه 3/12 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش تیراژ را تجربه کرده‌اند.
مدیران خودرو، کرمان موتور، گروه بهمن، راین خودرو و دیارخودرو پنج شرکتی هستند که مجموع تولیدات آنها تا پایان آذرماه مسبب افزایش تیراژ 3/12 درصدی خودروهای خصوصی کشور شده است.
با توجه به آمار مربوطه و ازآنجاکه در مجموع بیش از 813 هزار خودرو سواری در 9 ماه امسال به تولید رسیده، سهم خصوصی‌ها از مجموع تولید طی بازه زمانی موردنظر، 4/8 درصد برآورد می‌شود.
به‌عبارت بهتر، سهم خودروسازان خصوصی از کل تولید 9 ماه امسال به حدود یک دوازدهم می‌رسد که عدد چندان قابل‌قبولی به‌شمار نمی‌رود.
اما در بین خودروسازان خصوصی کشور، بیشترین حجم تولید 9 ماهه به مدیران خودرویی رسیده که سرگرم مونتاژ انواع محصولات چینی شامل مدل‌های ام‌وی‌ام و تیگو در ایران است. این شرکت به توجه به تیراژ بیش از 37 هزار دستگاهی اش، رشدی بالغ بر 66 درصد را به خود می‌بیند.
از سوی دیگر، کرمان موتور که همچنان نام خودروهای چینی جک و لیفان در لیست تولیدات آن به چشم می‌آید، تیراژی حدودا 27 هزار دستگاهی را تا پایان آذرماه از خود به جا گذاشته است. این شرکت که زمزمه‌هایی مبنی بر مونتاژ محصولات هیوندایی در آن به گوش می‌رسد، در مقایسه با 9 ماه سال گذشته کاهشی بیش از 19 درصد را تجربه کرده است.
در کنار کرمان موتور اما راین خودرو نیز کاهش تولیدی حدودا 30 درصدی را به خود می‌بیند که از آمار تولید ضعیف آن سرچشمه می‌گیرد. این شرکت که خودروهای چینی را مونتاژ می‌کند، تا پایان آذرماه امسال فقط حدود یک هزار و 230 دستگاه تیراژ داشته است.
همچنین از گروه بهمن نیز خبر می‌رسد که این شرکت هم در 9 ماه امسال عقبگرد کرده و طبق آمار ارائه شده، کاهشی حول و حوش چهار درصد را به خود می‌بیند. کل تیراژ بهمنی‌ها شامل مزدا3 و آسا، به کمی بیش از سه هزار دستگاره می‌رسد.
اما دیگر خودروساز بخش خصوصی یعنی دیارخودرو نیز در آمار ارائه شده با حدودا 59 درصدی مواجه و تا پایان آذرماه تنها 93 دستگاه تیراژ را از خود به جا گذاشته است.
 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید