آبگرفتگی شدید ۱۷ روستا و قطع راه‌های ارتباطی در قلعه‌گنج

فرماندار شهرستان قلعه‌گنج گفت: به علت بارش های اخیر ۱۷ روستای این شهرستان دچار آبگرفتگی شدید شده اند.

"مهدی شهسواری" در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره آخرین وضعیت خسارات ناشی از بارش های اخیر و جاری شدن سیل در این شهرستان افزود: علاوه بر اینکه ۱۷روستای این شهرستان دچار آبگرفتگی شدید شده اند، آب شرب و برق ۶ روستای این منطقه نیز قطع شده است.

وی از مسدود شدن محور «قلعه‌گنج -کهنوج» و محدوده دهستان سرخ قلعه خبر داد و اظهار کرد: راه ارتباطی «قلعه گنج -رودبار جنوب» نیز در اثر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه های فصلی تخریب و مسدود شده است.

شهسواری با ابراز تاسف از خسارت وارده به بخش کشاورزی این منطقه در اثر جاری شدن سیل گفت: متاسفان خسارت وارده به بخش کشاورزی این منطقه زیاد است که کارشناسان در حال برآورد میزان این خسارات هستند.

فرماندار شهرستان قلعه گنج از امداد رسانی اولیه به سیل زدگان خبر داد و گفت: از اولین ساعات وقوع سیل همه دستگاه های امداد رسان به همراه راهداران در منطقه حضور پیدا کردند و تلاش ها برای بازگشایی راه های ارتباطی روستاهای توابع سرخ قلعه همچنان ادامه دارد.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان قلعه گنج از آمادگی کامل برای اسکان سیل زدگان خبر داد و گفت: اهالی مناطق و روستاهای سیل زده رغبت چندانی به اسکان موقت در چادرهای هلال احمر ندارند و بیشتر در منزل بستگانشان حضور پیدا کرده اند.

شهسواری تلفات دام های عشایر این منطقه را قابل توجه اعلام کرد و گفت: میزان تلفات و خسارت به دام های سبک و سنگین در دست بررسی است.

فرماندار شهرستان قلعه گنج در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت دهستان رمشک گفت: خوشبختانه در دهستان رمشک مشکلی وجود ندارد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید